Księgowa wita
Witam serdecznie na oficjalnej stronie mojego biura rachunkowego Meritum z Tarnowa.
Więcej >

Oferta biura

Świadczymy usługi w zakresie:

  • prowadzenia ksiąg rachunkowych gdzie oferujemy również:
    • sporządzenie zakładowego planu kont
    • opracowanie polityki rachunkowości
  • prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
  • prowadzenia pełnej obsługi kadrowo-płacowej
  • prowadzenie ryczałtu ewidencjonowanego

Zakres naszej obsługi obejmuje:

  • Dokonywanie zapisów w księgach i w wymaganych prawem ewidencjach
  • Sporządzenie na podstawie dokonanych zapisów właściwych deklaracji podatkowych i sprawozdań, które w obowiązujących terminach dostarczamy do odpowiednich urzędów
  • Sporządzenie odpowiednich  rejestrów i dokonanie ich zapisów w formie elektronicznej lub papierowej,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • prowadzenie ewidencji VAT
  • sporządzanie sprawozdawczości dla potrzeb urzędów:
    • Skarbowych (deklaracje VAT, PIT, CIT)
    • Statystycznych (różnego rodzaju sprawozdania statystyczne) w formie elektronicznej
    • Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – deklaracje w formie elektronicznej
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wraz z czynnościami zamknięcia ksiąg rachunkowych za kolejne lata obrotowe objęte umową prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • przygotowanie odpowiednich zestawień danych oraz udzielanie niezbędnych wyjaśnień w przypadku wszczęcia kontroli skarbowej obejmującej księgi rachunkowe prowadzone przez Zleceniobiorcę
  • doradztwo z zakresu wszelkich zagadnień mających wpływ na sytuację majątkowo-finansową Zleceniodawcy
  • nadzór nad prowadzoną w firmie księgowością

Dodatkowo oferujemy również:

  • sporządzenie biznes planów
  • przygotowanie wniosków kredytowych
  • sporządzanie sprawozdań z zakresu ochrony środowiska

Współpraca z klientem

W kwestiach podstawowych dotyczących księgowości i kadr prowadzimy doradztwo w ramach stałej obsługi klienta. Po podpisaniu umowy z naszym biurem obowiązki klienta w zakresie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym ograniczają się do następujących czynności:

Obsługa księgowa:

  • prowadzenia we własnym zakresie dokumentacji sprzedaży oraz w przypadku firm prowadzących tzw. pełną księgowość również obrotu kasowego
  • Zatwierdzania merytoryczno - formalnego dokumentów przez osobę do tego upoważnioną
  • segregacji dokumentów według ich rodzajów (np.: Raporty kasowe, wyciągi bankowe, faktury zakupów, kosztów itp.)
  • informowania biura o zdarzeniach, mających lub mogących mieć wpływ na zobowiązania podatkowe.

Rozliczenia z ZUS i obsługa płac:

  • Biuro dokonuje wyliczeń wynagrodzeń i wszelkich dodatków, zasiłków etc.w oparciu o ewidencję czasu pracy i uzyskane informacje od pracodawcy
  • Biuro sporządza informacje roczne o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych
  • Biuro  rozlicza firmy za pomocą programu Płatnik Przekaz Elektroniczny